piątek, 12 marca 2010

BSzK 2010

Oto plakat reklamujący bydgoską imprezę komiksową, o której wstępne informacje pojawiły się min. na Alei Komiksu a szczegółowe pojawią się lada moment na blogu BBII. Plakat wykorzystuje kolorystykę, jaką Urząd Miasta Bydgoszczy posługuje się w różnych projektach i przedsięwzięciach. Początkowo głównym motywem miało być komiksowe wyobrażenie „Przechodzącego przez rzekę”. Po kilku próbach stwierdziłem jednak, że rysunek przedstawiająca nagiego faceta z fryzurą Zbigniewa Wodeckiego jakoś niebezpiecznie kojarzy się z imprezą dla gejów. Odwołałem się, zatem do postaci komiksowych, które mają bydgoski rodowód. W trakcie roboty dotarło do mnie, że bohaterowie komiksów chodzący po linie, to bez wątpienia mocna symbolika nawiązująca do sytuacji polskiego komiksu. Udało się, zatem stworzyć projekt atrakcyjny, bo dużo kolorków jest i niegłupi. Ha! Wiedziałem, że potrafię :DBydgoska Sobota z Komiksem” rozpocznie się spotkaniem ze Sławomirem Kiełbusem, który na zamówienie władz Bydgoszczy narysował trzy części komiksu „Zaczarowana Altana”, co (na krótko) rozeźliło wszystkich bydgoskich komiksiarzy. Wybaczyliśmy mu jednak ten niecny postępek, bo robotę wykonał bardzo profesjonalnie i wstydu naszemu miastu nie przyniósł. Kolejny punkt zabawy to spacer z Ratusza do siedziby APK, przez „Bydgoską Wenecję” i Wyspę Młyńską, bardzo urokliwy i co ważniejsze sukcesywnie przywracany do życia zakątek naszego miasta. APK, które jest częścią Wyższej Szkoły Gospodarki, to również ciekawe miejsce, które miłośnicy polskiego kina mogą dostrzec w pierwszej scenie filmu „Sąsiedzi”, opowiadającym o „Krwawej niedzieli” w Bydgoszczy. Następnie organizatorzy oferują tradycyjny zestaw imprezowy: spotkania (Magda Bochniak i BB Team, Simson i Produkt Crew), warsztaty (KRL), konkurs wiedzy o komiksie (z nagrodami), prelekcja (prof. J. Szyłak), ekspozycja prac bydgoskiej czołówki komiksowej (plus - J. Wróblewski, A. Nowakowski, S. Kiełbus i KRL), pokaz filmu „Shogun Assassin”. Dalej już tylko AFTERPARTY (prawdopodobnie w naszym ulubionym „Węgliszku”) i nocna wycieczka szlakiem Tomka Czereśniaka z „Czterech pancernych...” (Pamiętacie odcinek o wysadzeniu śluzy i... Nomen omen - zalanym mieście?). Zapraszamy!

16 komentarzy:

  1. Plakat cudeńko!!!
    Szykuje się syty dzień w Bydgoszczy (oby wszystkie plany wypaliły), teraz choćby z zapaleniem płuc muszę przywlec nad Brdę moje leniwe dupsko ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. piszę się na konkurs ;) najwyżej dam ciała :P

    OdpowiedzUsuń
  3. @hds - Ni deszcz, ni śnieg, ni nocy mrok...

    @Ystad - Uprzedzam, że nie mam dostępu do pytań, nic nie załatwię, nie ma mowy, nawet nie próbuj, nie biorę łapówek, żadnego kolesiostwa, to mnie obraża... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chłopaki, weźcie no chociaż zdajcie sowitą relację (fotograficzna również byłaby mile widziana ;) bo żal mi będzie dupę ściskał, że się z wami nie spotkałem.
    Anyway, bawcie się dobrze a i chlejta z umiarem.
    PS Afterparty pewno się na twitterach półoficjalnie pojawi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. @Haku - myślę, że jakąś relację i fotki (choćby komórkowe) zrobimy. Nie obiecuję, że będę się oszczędzał w imprezowaniu, bo w takim gronie kolesi nie często się przecież zbieramy, ale mam nadzieję uniknąć jakiejś pijackiej kompromitacji, którą wszyscy ochoczo wyćwierkają na Twitterze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. @Haku - http://3.bp.blogspot.com/_zMsg9U8UoyM/S5hyPc03HcI/AAAAAAAAEFk/NkxM89eGCoY/s1600-h/cuneo+alcohol.jpg

    OdpowiedzUsuń
  7. Mistrz. Jak byś zdał TAKĄ relację jak powyższa to ohoho... się by działo na internecie :) W każdym bądź razie - trzymam za słowo.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurka wodna, mimo, że tak blisko to nie dotrę bo od dawna ten termin mam zaklepany na inną imprezę :|
    Wszystkim uczestnikom życzę dobrej zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  9. ;(((
    nie dość że mam zjazd w Toruniu akurat wtedy o jeszcze komisja akredytacyjna nas tego dnia nawiedza, mocno kombinuje jak by tu jednak jakoś dojechać, bo szykuje się grubo ;<

    OdpowiedzUsuń
  10. @Binareus - Szkoda, już szykowałem się na dalszy ciąg dyskusji o wymarzonym magazynie komiksowym :)
    @okoolarnik - Kombinuj ziomal, kombinuj... Moglibyśmy zaplanować na miejscu, gdzie w przyszłym roku powiesimy Twoje obrazki ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Powodzenia, szkoda, że mam tak daleko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki, Marcin. Szkoda, ale rozumiem i wybaczam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Było świetnie! Na Twoje ręce Andrzeju składam gratulacje i podziękowania za tak udaną sobotę :) relacja i fotorelacja na dniach pojawi się na Kolorowych!

    OdpowiedzUsuń
  14. Cieszę się i dzięki, Łukaszu. Również pokażemy trochę fotek na blogu BBII.

    OdpowiedzUsuń
  15. Andrzeju- gratuluję udanej imprezy. Cieszę się, że poznałem osobiście mistrzów z Bydgoszczy i kilka innych ciekawych osób. Dzięki, że jednak zrezygnowaliście linczu (wiesz za co).
    Liczę na to, że za rok uda się dłużej porozmawiać.

    OdpowiedzUsuń
  16. @Sławek - Fajnie, że się wreszcie spotkaliśmy oko w oko i pogaworzyliśmy. Ja również liczę, na dalszy ciąg:)
    Trzymam kciuki za następne Altany (linczu nie będzie - wybaczamy i zapraszamy!) i inne Twoje projekty.

    OdpowiedzUsuń